تحلیل و بررسی نشان دادن ارزش و اهمیت روابط انسانی مدیران با دبیران در محیط‌های آموزشی

تحلیل و بررسی نشان دادن ارزش و اهمیت روابط انسانی مدیران با دبیران در محیط‌های آموزشی

تحلیل و بررسی نشان دادن ارزش و اهمیت روابط انسانی مدیران با دبیران در محیط‌های آموزشی دارای 163صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 163
حجم 3997 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مقاله

توضیحات کامل

فهرست مطالب :


فصل اول
 پیش گفتار  
 مقدمه 
بیان مسئله 
ضرورت واهمیت موضوع 
تعیین موضوع 
اهداف تحقیق 
سوالات مورد پژوهش 
فرضیه ها 
تعاریف عملیاتی واژه ها 
پیشینه تحقیق 
موانع ومحدودیت ها 
فصل دوم
مقدمه 
مباحث مربوط به مفاهیم ارتباطات 
چرا ارتباط برقرار می کنیم 
پیوستار ارتباط
رهنمودهای در خصوص مهارت در ارتباطات میان فردی 
اهمیت ارتباط
ارتباط انسانی
ارتباط بین فردی
عوامل تأثیرگذار در روابط بین فردی
راهکارهای برای تقویت روابط بین فردی
ارتباط مؤثر
ارتباط در سازمانها
ملاکهای شناخت مهارت انسانی 
ملاکهای روابط انسانی
هدف روابط انسانی 
مهارت روابط انسانی
روابط انسانی در آموزش و پرورش
نقش مدیریت در ارتباط با روابط انسانی
مهارت های مدیران
ویژگیهای اثربخشی در ارتباطات میان فردی ( گشودگی ، همدلی ، حمایتگری ، مثبت گرایی ، تساوی ، خودآگاهی ) 
محیط آموزشی مؤثر
شاخص های مدیریتی منابع انسانی 
نظریه های رفتاری 
 فصل سوم
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری ونمونه
ابزار اندازه گیری
روایی پرسشنامه
اعتبار پرسشنامه
روش نمونه گیری و حجم نمونه
روش تجزیه و تحلیل داده ها
مراحل تحقیق پیمایشی
 انواع تحقیق پیمایشی
تکنیک جمع آوری اطلاعات
 فصل چهارم 
مقدمه 
تجزیه وتحلیل داده های آماری 
جداول 
نمودارها 
فصل پنجم
مقدمه
نتیجه گیری 
پیشنهادها 

قسمتی از متن :


پیشگفتار:
مدیریت از ارکان هر سازمان و جامعه است. مدیریت آموزشی و به تبع آن مدیریت مدرسه در بین سایر مدیریت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر معتقد باشیم تمام سازمان ها و موسسه های دولتی و غیر دولتی از بروندادهای آموزش و پرورش بهره می گیرند و آموزش و پرورش تأمین کننده نیروهای انسانی آنها است و اگر بپذیریم که آموزش و پرورش یکی از عوامل اصلی در پرورش ابعاد مختلف  وجودی انسان است و اگر ایمان داشته باشیم که آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همه مسائل آن است مدیریت آموزشی نیز با همان منطق جایگاه مهمی در توسعه و بهسازی جامعه دارد. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت های کافی باشند بدون تردید نظام آموزش و پرورش نیز از اثر بخشی و اعتبار والایی برخوردار خواهد بود.
امروز آموزش و پرورش به مدیرانی که تنها وظیفه آنها ثبت نام، محول کردن کلاس های درس به معلمان، حفظ پرونده های تحصیلی، فراهم کردن لوازم و وسایل محیط آموزشی و یا توسعه و نگهداری ساختمان مدرسه باشد احتیاج ندارد،- گر چه انجام این امور در محدوده مدیریت مدرسه لازم است ولی از دیدگاه مدیریت آموزشی صد در صد واجب نیست. – بلکه به مدیران اثر بخش نیاز دارد. مدیرانی که در همه جا حضور فعال داشته باشند، حلال مشکلات باشند و به زیر دستان خود مشکل گشایی را یاد دهند، بطور دقیق بدانند هر یک از کارمندانشان چه توانایی ها، استعداد ها و تا چه اندازه به کار علاقه دارند. مدیرانی که بتوانند روابط خود را با زیر دستان تنظیم نمایند و از مهارت های انسانی بهره کافی ببرند…


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی